Saturday, July 26, 2008

Senang Menkritik Tapi Takut Dikritik.

Hari ini secara tidak sengaja saya memasukki sebuah blog yang di beri nama KERIS PUSAKA MELAYU . Apabila menbaca tulisan di dalam blog tersebut boleh dikatakan blog tersebut pro kepada UMNO dan BN terutama ahli parlimen Rembau Khairy Jamaluddin.

Hebat, penulis blog tersebut menbuat kajian secara terperinci tentang Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dari tarikh lahir, sifat-sifat orang yang lahir pada bulan Ogas. Tahniah saya ucapkan. Antara kajian yang di buat oleh penulis bodoh tersebut, antara sifat orang yang lahir pada bulan Ogas MUDAH TERTAWAN PADANYA. Nak tergelak pun ada. Apa punya khurafat lah orang-orang UMNO nie. Banggang tak sudah-sudah.

Antara penulis bodoh itu menulis , bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim mudah menawan hati Ini bakat semulajadi yang ada pada diri beliau. Hingga ribuan sanggup berkumpul ( tanpa diketahui diberi upah atau sebaliknya ) dan itulah yang terbaru terjadi di dataran merdeka Kelab Sultan Sulaiman di tengah kotaraya Malaysia 14 April lepas. Dan menyebabkan ramai termasuk PAS tertawan dengan beliau…aduh hai..Saya nie pergi ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim merata-rata. Dan saya tak pernah di bayar, menerima bayaran seperti yang di amalkan UMNO. Mungkin penulis banggang nie beranggapan Pakatan Rakyat sama dengan BN dan UMNO. Setiap ceramah yang di lakukan UMNO di tabur dengan wang ringgit. Kalau pakai duit UMNO sendiri tak per lah, ini pakai duit kerajaan lak. Aduh...BODOH..

Selepas menbaca tulisan penulis banggang tersebut saya ingin lah menberi sedikit kritikan. Biasanya diblog-blog penulis menberi kebenaran untuk dikomen tulisannya, tetapi di blog penulis bodoh UMNO tersebut, tak di benarkan. Aduh..SENANG MENGKRITIK TETAPI TAKUT DI KRITIK. Itulah budaya dalam UMNO. Balaci-balaci bodoh UMNO ini beranggapan apa yang mereka lakukan semuanya betul..

-Angahsp-inilah kerja-kerja balaci-balaci umno. begitu taksub pada umno. saya pun bukanlah taksub pada DSAI tetapi apabila saya melihat kezaliman, kekejaman yang dilakukan kepada DSAI sebagai bangsa melayu dan umat ISLAM saya beranggapan WAJIB bagi umat ISLAM menbantu umat ISLAM yang lain apabila di fitnah dan di zalimmi..

9 comments:

norazimah mohamad nor said...

Hi Angah,

Salam Reformasi...blog yang bagus.Apapun,teruskan perjuangan mu.

LAWAN TETAP LAWAN.

Khairulnizam Bakeri said...

Terima kasih pautkan blog aku. Aku pun dah paut blog aku. Selamat menulis!

Kerajaan Rakyat said...

Salam AngahSP,

Kalau macam itu, itu bukan blog keris pusaka namanya. Itu blog 'Keris Puaka'.

Memang betul sangatlah posting saudara tentang blog pengecut macam Keris Puaka tu.

Salam takzim.

Anonymous said...

Biasalah Angah...sesuatu benda tu kalo kita sendiri pernah buat(kasi upah), kita akan beranggapan bahawa orang lain pun akan lakukan benda yg sama cam kita buat..

Kita tunggu kat Pmtg Pauh..Apapun ari tu nanti aku nak kena bawak Bapa aku pi mengundi kat sana..

Ermm..kalo hari mengundi sebelum posa..aku rasa-rasa kita RAYA awai kot tahun ni..

Salam Perjuangan
Jemuan

Harimau-Menaip said...

Salam Tuan Angah;

Pembetulan. Khairy adalah Ahli Parlimen rembau @ Ghombau dan bukan Jolobu. Jolobu tu wakil dia Rais Yatim.

Salam Perkenalan dan persahabatan.

angah said...

minta maaf segala kesilapan saya lakukan..

terima kasih harimau kerana menegur kesilapan saya..

mungkin kesilapan itu semasa saya menaip..

terima kasih banyak..

Anonymous said...

Angah,
semenjak aku berada dalam PKR, setiap program dilaksanakan aku tidak pernah diberikan wang. Hanya nasi bungkus dan minuman, itu biasalah buat kerja mesti ada lapar dan dahaga. Semua penyokong yang pergi ke acara Pakatan Rakyat, tidak pernah aku nampak diberikan wang, penyokong keluarkan wang untuk menderma adalah.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

angah said...

betul tue khairil..
sepanjang aku sertai demo..ceramah..dekat dan jauh..aku tak pernah menerima bayaran.. kadang2 bila aku ader duit lebih, aku yg menderma ikhlas utk meneruskan perjuangan..

salam perjuangan..

Anonymous said...

SALAM SEDARA ANGAH...

KALAU DUK BACA DAN HAYATI ISI BLOG "keris pusaka melayu:, ELOK2 IQ KITE 180, BLH JADI 20JE...

BACA BLEH, PERCAYA JGN...(BAGI AKU LE)....

SALAM PERKENALAN...