Monday, August 25, 2008

Adil kah PilihanRaya Kecil P44 ??

Tinggal beberapa jam lagi PRK P44 Permatang pauh berlangsung. Tetapi UMNO dan BN masih menggunakan statergi lama. Sama seperti pilihanraya-pilihanraya yang lalu. Kenpem mengutuk keperibadian..

Seperti biasa UMNO dan BN menyerang dari segala ruang yang ada. ADIL kah? Hampir setiap hari di dada akhbar media perdana menyerang keperibadian calon PKR P44. Dan calon PKR P44 langsung tidak diberi peluang untuk menbela diri. ADIL kah?

Pihak UMNO dan BN langsung tidak mengambil iktibar dari PRU ke 12 yang lalu. Mereka menggunakan statergi lapok. Jika kita perhatikan bila nak hampir Pilihanraya mesti mereka menggunakan cara yang sama. Antara nya:-

1. Menyerang keperibadian calon2 pembangkang dan sering yg di serang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

2. Menggunakan bekas-bekas orang kuat penbangkang untuk berkenpem. Jika PRU ke 12 Chandra Muzffar , Lokman Nor Adam dan ramai lagi bekasa-bekas orang kuat penbangkang untuk menyerang penbangkang dan kali ini raja kotak atau sesumpah Mat Ezam digunakan sepenuhnya.

3. Lagi satu statergi lapok yang digunakan UMNO dan BN yang paling populor, majlis SELAMAT TINGGAL PKR. Jika kita perhatikan hampir nak pilihanraya mesti jer ada kononnya ahli PKR atau PAS yg keluar parti. Yang saya masih ingat PRU ke 12 TV3 melaporkan hampir 1000 orang ahli pkr keluar parti di KLANG. Tapi yang peliknya kawasan KLANG dan sekitarnya dimenanggi penbangkang. Pelik dol.

4. Tv 3 suku di pergunakan . semua berita menyerang penbangkang. Dan pihak penbangkang langsung tidak diberikan peluang untuk menbalas. ADIL KAH?

5. Menggunakan Banner perkauman. Tujuan UMNO dan BN adalah supaya tragedi 13 mei berulang.

6. Menggunakan samseng dan mat rempit untuk menakut-nakutkan penbangkang. Tetapi di tv dan akhbar menuduh pula penbangkang yang menggunakan samseng dan mat rempit.

Saya rasa cukup lah 6 kelakuan buruk UMNO dan BN. Sebenarnya banyak lagi dan naik meluat saya dengan UMNO dan BN nie. Lagi cepat mereka pupus lagi bagus.

Jika ada ustaz umno yang menbaca tulisan saya nie. Saya ada pertanyaan untuk ustaz umno ..

Apakah makna sebenar ADIL??

a.. hak sama rata..

atau

b. meletakkan sesuatu di tempatnya.

sila la jawab dengan dalil yer...

No comments: