Wednesday, June 25, 2008

CERAMAH EZAM TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN.

Semalam rabu 25/06/08 bekas ketua pemuda PKR telah di jemput mengadakan satu ceramah perdana yang di beri nama SIRIH PULANG KE GAGANG. Sambutan yang diberikan amat lah menyedihkan kerana tidak sampai 200 orang yg menghadiri ceramah tersebut. Ceramah anjuran pemuda umno bahagian bandar tun razak di mana ketua pemuda bahagian adalah RIZALMAN DATO MOKHTAR telah menyambut kedatangan saudara EZAM

Amat menhairankan jika dahulu saudara EZAM mampu menarik beribu-ribu pendengar ketika berceramah di pentas PKR tetapi apabila saudara EZAM berceramah di pentas UMNO kehadiran amat lah sedikit. Itupun ada ura-ura mengatakan pihak penganjur menyediakan bas percuma kepada mereka untuk mendengar ceramah daripada saudara EZAM.

Isi kandungkan yang di sampaikan saudara EZAM amat mengecewakan dimana saudara EZAM hanya menyampaikan kepincangan parti lamanya itupun kalau benar ada kepincangan. Dan juga saudara EZAM ada mengatakan saudara terdekat kepada DATUK SERI ANWAR menguasai syarikat KDEB. Aduh kenapa nak menberitahu yang PM kita pun menberi tender secara tertutup kepada syarikat anak lelaki PM sendiri? Inikah perjuangan baru EZAM? Bak kata pepatah 'kuman di hujung dunia nampak, gajah di depan mata tak nampak'. Janngan buat2 tak nampak EZAM. Nanti terlanggar gajah tersebut.

Sebelum EZAM menyampaikann ceramah seorang lagi bekas peminpin PKR mungkin nama dia saya dah lupa. Badan gemuk2 , bekas ketua pemuda umno teluk intan tahun 1998. Entah lah, tak popular pun si gemuk nie, tapi dengan gaya cukup macho si gemuk ini mengatakan bahawa DATUK SERI ANWAR mengadaikan maruah melayu. Sama seperti MELAKA mengadaikan maruah orang2 melayu kepada PORTUGAL. Apa punya bodohlah si gemuk nie. Tak tahu sejarah.Bila MELAKA mengadaikan maruah bangsa melayu? Melaka di jajah oleh PORTUGIS di sebabkan pembelot orang melayu menbocorkan rahsia pertahanan melaka kepada PORTUGIS. Dan penkhianat orang melayu di melaka sama juga dengan EZAM and the geng. Dimana kemenangan rakyat semakin hampir muncul lah EZAM and the geng cuba mengagalkan kemenangan rakyat.

Berbalik pada EZAM, saudara EZAM tidak ada pun menyebut kesusahan rakyat terhadap kenaikan harga minyak dan kesan kenaikan harga minyak terhadap orang melayu khususnya. Mungkin merasa 'berhutang budi' kepada PM sehingga kepentingan rakyat di ketepikan. Sifat saudara EZAM jauh sekali ketika EZAM berucap di pentas PAS di johor klik sini
.

Mungin kerana pangkat manusia berubah. wahwahualam..

No comments: