Saturday, August 30, 2008

PERPADUAN TERAS KEJAYAAN..

Perpaduan Teras Kejayaan adalah tema Hari Kemerdekaan Malaysia yang Ke 51. Saya secara peribadi setuju dengan tema Kemerdekaan nie. Memang perpaduan adalah amat penting bagi negara majmuk dan madani yang menpunyai beberapa kaum di malaysia.

Tetapi mengapa kerajaan UMNO sering kali menpersoalkan perpaduan, ketuanan melayu, menakut-nakutkan orang-orang melayu yang kurang cerdik bahawa menbenci perpaduan. Jangan UMNO nak nafikan. perkara ini dapat dilihat di Pilihanraya Kecil P44 Permatang Pauh.

Jika benar perpaduan ini penting, jangan lah ada peminpin-peminpin UMNO menpermainkan isu perpaduan. Bila nak pilihanraya perpaduan di permainkan, membecah-belahkan perpaduan yang ada. Tapi bila nak merdeka perpaduan di jadikan tema.

Inilah UMNO, menpermain-mainkan perpaduan. Memainkan rakyat.

Saya juga ada menbaca di Malaysiakini mengatakan logo Hari Kemerdekaan kita di tiru dari logo Taiwan. Dan mencipta loga tersebut turut mengaku. Aduh malu yer. Mengapa lah memilih logo yang meniru dari hasil dari orang lain. Nanti orang panggil negara kita negara penciplak. Sudah lah kereta nasional kita kebanyakan meniru dari model negara luar takkan lah logo Hari Kemerdekaan pun kita nak meniru.

6 comments:

Kerajaan Rakyat said...

Salam ANGAHSP,

Menjelang Ramadhan Al-Mubarak, maaf dipohon.

Salam persaudaraan
Sofi Yassin

Anonymous said...

Seperti biasa itu modal bagi UMNO dikala mereka sedang tenat menunggu kematian, sesetengah rakyat berbangsa melayu belum sedar yang mereka sedang dipermainkan oleh UMNO

Selamat Berpuasa AngahSP...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Anonymous said...

Salam sejahtera. Melagukan isu perpaduan mainan UMNO-BN untuk menagih sokongan.

Anonymous said...

First time layari blog saudara...banyak rupanya artikel saudara yang best-best...isu perpaduan ni saya dah komen dalam blog Eddieputra so saya rasa saya tak perlu komen. Kiranya saya bersetuju dengan saudara, namun artikel saudara tentang Najib sangat menarik perhatian saya. Satu pendedahan yang sangat bagus dan info ni boleh saya print untuk di beri pada bos saya yang pro Najib.

Teruskan menulis..

AKU MELAYU

Anonymous said...

aku rasa blog kau ni sampah je. org melayu mcm kau la yg jatuhkan melayu. nak maju mula2 kena tiru la. dah pandai baru boleh reka. bangsa kita bukannya ada tamadun yg dah berzaman mcm cina, india atau eropah. baru 51 tahun merdeka kau expect kita dah duduk sama tinggi dgn negara2 barat. knp kita kena perkecilkan bangsa sendiri di mata bangsa lain? cukupla bangsa lain mengata pasal bangsa kita. x payah la kita nak tambah2.

jentayu

angah said...

maaf jika ada yg tak senang apabila saya menpersoalkan logo tiruan dlm sambutan hari merdeka yg 51.. tapi saya menpertahankan tulisan saya kerana logo hari merdeka di pilih melalui pertandingan tidakkah ada peserta yg lebih baik daripada logo sekarang yg 50% di tiru dari sebuah negara yg masih belum merdeka seperti taiwan...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pulau_Taiwan

ini sejarah taiwan...